Siirry pääsisältöön

Voiko tätä myydä?

Helpoin tapa arvioida oman tai toisen tuotteistuksen tasoa, tai konseptin kypsyyttä, on tehdä muutamia peruskysymyksiä, johin olisi sitten löydettävä mahdollisimman yksinkertaisia vastauksia.

Product shoot

Jokaisen pitäisi pystyä vastaamaan näihin peruskysymyksiin, jos ei ihan kaikkiin, niin ainakin kolmeen neljästä. Tai muuten on vielä aimoannos töitä edessä.

  1. Miksi tuote on olemassa?
  2. Kenelle sitä on tarkoitus myydä?
  3. Mikä tuote on ja miksi se on erinomainen?
  4. Kuinka paljon tuote maksaa ja miten se laskutetaan?

Luonnollisesti nämä kysymykset olisi hyvä esittää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa tuotekehitystä. Toisaalta, jos kyseessä on jo olemassa oleva tuote tai palvelu, niin näiden kysymyksien vastaukset tulisi löytyä verkkosivujen etusivulta.

Osaatko itse vastata omien tuotteidesi tai palveluidesi osalta näihin kaikkiin? Yksinkertaisesti? Niin, että myös naapurin rouva tämän ymmärtää?

Kuulisin mielelläni ajatuksiasi.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.