Olen uskonut oikeastaan koko elämäni ajan, tai siis sen elämäni ajan, jonka aikana olen ollut mukana liiketoiminnassa, että hyvien juttujen luominen ei vaadi valtavasti rahaa. Hyvien juttujen tekeminen vaatii pikemminkin ripauksen rohkeutta ja hyppysellisen kekseliäisyyttä.
Otan ihan varmuudeksi itselleni kupillisen mustaviinimarjateetä, jos tästä tulisikin yksi "niistä jutuista". Otako sinäkin?
Lueskelin lauantaina Tuloksen tuplaustoimiston -blogista (linkki) juttua siitä miten yritykset keksivät tekosyitä sille miksi he eivät kerää lisää liidejä ja kontaktitietoja erityyppisistä tapahtumista, joihin he osallistuvat.
”Jokainen syy, joka estää asiakkaiden yhteystietojen kerääminen, on tekosyy”. ~Tuplaamo
Upea kannanotto! Tuplaamon tekosyy ja blogissaan listaamat tekosyyt yhteystietojen käyttämättä jättämiseen ovat valitettavan totta.
Monet näennäisen menestyvät Suomalaiset yritykset ovat luuloistaan huolimatta laiskoja!
Reseptini:
Valmistusohje:
Kokeilemalla oppii. Kuulun siihen joukkoon ihmisiä, joista on #kiva voittaa messuarvonnoista kaikkea hauskaa ja hyödyllistä. Osallistun mielelläni kaikilla messuilla ja seminaareissa asiakaskilpailuihin ja -arvontoihin. Osallistun erityisen mielelläni sellaisten yritysten kilpailuihin, joiden voidaan katsoa olevan omassa lajissaan tai toimialallaan menestyviä ja onnistuvia. Minä suorastaan tyrkytän yhteystietojani heille. :)
Joku varmaan toteaa viimeistään tässä kohtaa, jollei ole jo aiemmin todennut, että olenpa hölmö! Päinvastoin. Annapa kun kerron vähän lisää.
Jaan yhteystietojani arvontoihin ja kilpailuihin, en ilmaisten voittojen toivossa, vaan sen takia, että toimintamallini avulla voin sijoittaa ja vertailla eri yritysten liidien keruu ja -louhintaprosesseja käsityksiini parhaista toimintamalleista. Tämän lisäksi voin verrata parhaimpia toimintaa kumppanieni toimintaan ja prosesseihin.
Tiedätkö mikä on kaikkein hienointa? Osa näistä yrityksistä on oikeasti käyttänyt paljon rahaa oman toimintansa kehittämiseen ja säätämiseen. Tämä on arvokasta opetusta. Käytännön vertailu mahdollistaa oppimisen. Fakta mahdollistaa kehittämisen. Kehitys voidaan kohdistaa niihin myynnin prosesseihin, joita on helpointa parantaa. Miksikö? Tässä hommassa ei tarvitse vaihtaa ihmisiä. Oletko samaa mieltä?
Suosittelen, että kokeilet.
Tämä on tehokas ja toimiva tapa ottaa enemmän hyötyä irti seuraavasta messureissustasi ja oppia parhaimmilta. Tämän avulla näet ja koet itse lähes ilmaiseksi sen miten "markkinoiden parhaimmat" toimivat. Sitten vain pidät huolta, että kopioit parhaimman toimintamallin, tai prosessin osaset omaan käyttöösi, teet niistä itsellesi sopivan tavan hankkia enemmän parempia prospekteja.
Miltä kuulostaa? Ostatko ajatuksen? Voisitko tästä olla hyötyä sinulle? Laita ajatuksia kommenttien muodossa.
Loistavaa päivää!
+Pasi
Otan ihan varmuudeksi itselleni kupillisen mustaviinimarjateetä, jos tästä tulisikin yksi "niistä jutuista". Otako sinäkin?
Lueskelin lauantaina Tuloksen tuplaustoimiston -blogista (linkki) juttua siitä miten yritykset keksivät tekosyitä sille miksi he eivät kerää lisää liidejä ja kontaktitietoja erityyppisistä tapahtumista, joihin he osallistuvat.
”Jokainen syy, joka estää asiakkaiden yhteystietojen kerääminen, on tekosyy”. ~Tuplaamo
Upea kannanotto! Tuplaamon tekosyy ja blogissaan listaamat tekosyyt yhteystietojen käyttämättä jättämiseen ovat valitettavan totta.
Monet näennäisen menestyvät Suomalaiset yritykset ovat luuloistaan huolimatta laiskoja!
Reseptini:
- Yhteystietojen kerääminen on helpompaa, kuin se kuuluisa heinänteko kahdensadantonnin traktorilla!
- Asiakkaat haluavat kuulla sinusta ja ideoistasi, jos olisit yhteydessä heihin myös muulloinkin, kuin pelkästään myyntitarkoituksissa!
- Asiakkaiden yhteystietojen kerääminen ja niiden käyttäminen oman liiketoiminnan ja tuotteistuksen tukena on suomeksi sanottuna aivan järjettömän hyvä idea!
Niin pelottavalta, kuin se kuulostaakin, niin Suomen Top-100 yrityksistä vain kolmella on tämä homma hansikkaissa. Joukossa on siis 97 yritystä, joiden lapasia ei ole vielä edes neulottu tätä juttua kirjoitettaessa. Kumpaan joukkoon sinun yrityksesi kuuluu? Olet tietysti töissä jossakin näistä kolmesta? Hienoa!
Valmistusohje:
Kokeilemalla oppii. Kuulun siihen joukkoon ihmisiä, joista on #kiva voittaa messuarvonnoista kaikkea hauskaa ja hyödyllistä. Osallistun mielelläni kaikilla messuilla ja seminaareissa asiakaskilpailuihin ja -arvontoihin. Osallistun erityisen mielelläni sellaisten yritysten kilpailuihin, joiden voidaan katsoa olevan omassa lajissaan tai toimialallaan menestyviä ja onnistuvia. Minä suorastaan tyrkytän yhteystietojani heille. :)
Joku varmaan toteaa viimeistään tässä kohtaa, jollei ole jo aiemmin todennut, että olenpa hölmö! Päinvastoin. Annapa kun kerron vähän lisää.
OPI PARHAILTA, KEHITÄ VERTAILEMALLA
Jaan yhteystietojani arvontoihin ja kilpailuihin, en ilmaisten voittojen toivossa, vaan sen takia, että toimintamallini avulla voin sijoittaa ja vertailla eri yritysten liidien keruu ja -louhintaprosesseja käsityksiini parhaista toimintamalleista. Tämän lisäksi voin verrata parhaimpia toimintaa kumppanieni toimintaan ja prosesseihin.
Tiedätkö mikä on kaikkein hienointa? Osa näistä yrityksistä on oikeasti käyttänyt paljon rahaa oman toimintansa kehittämiseen ja säätämiseen. Tämä on arvokasta opetusta. Käytännön vertailu mahdollistaa oppimisen. Fakta mahdollistaa kehittämisen. Kehitys voidaan kohdistaa niihin myynnin prosesseihin, joita on helpointa parantaa. Miksikö? Tässä hommassa ei tarvitse vaihtaa ihmisiä. Oletko samaa mieltä?
Suosittelen, että kokeilet.
Tämä on tehokas ja toimiva tapa ottaa enemmän hyötyä irti seuraavasta messureissustasi ja oppia parhaimmilta. Tämän avulla näet ja koet itse lähes ilmaiseksi sen miten "markkinoiden parhaimmat" toimivat. Sitten vain pidät huolta, että kopioit parhaimman toimintamallin, tai prosessin osaset omaan käyttöösi, teet niistä itsellesi sopivan tavan hankkia enemmän parempia prospekteja.
Miltä kuulostaa? Ostatko ajatuksen? Voisitko tästä olla hyötyä sinulle? Laita ajatuksia kommenttien muodossa.
Loistavaa päivää!
+Pasi
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.