Yhä enemmän ja enemmän huomaan miten myynnin kehittäminen muistuttaa muotibisestä. Uudet ideat ovat kiehtovia, koska ne ovat uusia ja toisinaan myös uusia. Meille tarjotaan pitkä lista erilaisia vippaskonsteja, joilla ratkomme syvällä systeemissämme olevia ongelmia.
Uusia hohtavia ratkaisuita tuodaan tarjolle toinen toisensa jälkeen ja jokainen näistä tarjoaa hieman lisätoivoa siitä, että myyminen voidaan tehdä helpommaksi ja myyntihenkilöt tehokkaamiksi.
Monet esitetyistä ideoista ovat hyviä ja monien taustalla on jonkin verran totuuttakin. Monet ovat yrityksiä ratkaista monimutkaisia ongelmia yksinkertaisilla vastauksilla. Tämä on muotia. Jokaiselle kaudelle tulee uusi mallisto, tai vanhan malliston uudistus, jolloin siitä tulee taas muodikasta.
Oikea polku parannuksiin löytyy kuitenkin perusasioista. Näin on aina ollut. Parannuksien polku on vaikeakulkuinen. Se on aina ollut. Helppo vastaus ongelmiin on, että ei ole helppoja vastauksia—ainakaan niiden asioiden toteuttamisessa, joita muutos vaatii.
Jos olet myyjä, sinun täytyy ymmärtää se, että kehitys tapahtuu ainoastaan tehokkaan myynnin perusasioiden oppimisella ja harjoittelulla. Ei ole olemassa mitää taikaviittaa tai uutta vaatekertaa, jonka voit heittää päällesi ja sinusta tulee tehokas, ilman, että olet tehnyt töitä kehittymisesi parissa.
Jos olet myyntipäällikkö, tiimisi menestys riippuu siitä miten hyvin autat tiimiäsi toteuttamaan tehokkaan myymisen perusasioita käytännössä—ja siitä miten hyvin itse toteutat hyvän myynnin johtamisen perusteita. Ei ole olemassa yhtä vastausta, joka ratkaiseen sinun ja tiimisi ongelmat peruasioiden parissa.
Jos olet myynnin johtaja, myyntiorganisaatiosi polku kohti asettamiasi tavoitteita kulkee kurinalaisen tehokkaan myynnin perusasioiden suorittamisen kautta. Ei ole olemassa mitään oikotietä onneen, ei ole helppoja ratkaisuita, eikä uutuuttaan hohtavia kikka kolmosia. Jos haluat tiimisi menestyvän kilpailijoitasi paremmin, rakenna myyntijoukkosi hyvän johtamisen ja myynnin perusasioiden kautta.
Kysymyksiä? Mikä on sinusta on muodikasta juuri nyt? Kuinka paljon tästä muodikkuudesta rakentuu perusasioiden parantamisen ympärille? Kiehtovatko sinua näennäisen helpot vastaukset edessäsi oleviin monimutkaisiin kysymyksiin ja ongelmiin liittyen? Mitä uuden muodin taustalla pitäisi olla, jotta se menestyisi? Mikä on ajatonta?
~ This Year’s Fashion is Last Year’s Flavor, S. Anthony Iannarino ~
Uusia hohtavia ratkaisuita tuodaan tarjolle toinen toisensa jälkeen ja jokainen näistä tarjoaa hieman lisätoivoa siitä, että myyminen voidaan tehdä helpommaksi ja myyntihenkilöt tehokkaamiksi.
Monet esitetyistä ideoista ovat hyviä ja monien taustalla on jonkin verran totuuttakin. Monet ovat yrityksiä ratkaista monimutkaisia ongelmia yksinkertaisilla vastauksilla. Tämä on muotia. Jokaiselle kaudelle tulee uusi mallisto, tai vanhan malliston uudistus, jolloin siitä tulee taas muodikasta.
Oikea polku parannuksiin löytyy kuitenkin perusasioista. Näin on aina ollut. Parannuksien polku on vaikeakulkuinen. Se on aina ollut. Helppo vastaus ongelmiin on, että ei ole helppoja vastauksia—ainakaan niiden asioiden toteuttamisessa, joita muutos vaatii.
Jos olet myyjä, sinun täytyy ymmärtää se, että kehitys tapahtuu ainoastaan tehokkaan myynnin perusasioiden oppimisella ja harjoittelulla. Ei ole olemassa mitää taikaviittaa tai uutta vaatekertaa, jonka voit heittää päällesi ja sinusta tulee tehokas, ilman, että olet tehnyt töitä kehittymisesi parissa.
Jos olet myyntipäällikkö, tiimisi menestys riippuu siitä miten hyvin autat tiimiäsi toteuttamaan tehokkaan myymisen perusasioita käytännössä—ja siitä miten hyvin itse toteutat hyvän myynnin johtamisen perusteita. Ei ole olemassa yhtä vastausta, joka ratkaiseen sinun ja tiimisi ongelmat peruasioiden parissa.
Jos olet myynnin johtaja, myyntiorganisaatiosi polku kohti asettamiasi tavoitteita kulkee kurinalaisen tehokkaan myynnin perusasioiden suorittamisen kautta. Ei ole olemassa mitään oikotietä onneen, ei ole helppoja ratkaisuita, eikä uutuuttaan hohtavia kikka kolmosia. Jos haluat tiimisi menestyvän kilpailijoitasi paremmin, rakenna myyntijoukkosi hyvän johtamisen ja myynnin perusasioiden kautta.
Kysymyksiä? Mikä on sinusta on muodikasta juuri nyt? Kuinka paljon tästä muodikkuudesta rakentuu perusasioiden parantamisen ympärille? Kiehtovatko sinua näennäisen helpot vastaukset edessäsi oleviin monimutkaisiin kysymyksiin ja ongelmiin liittyen? Mitä uuden muodin taustalla pitäisi olla, jotta se menestyisi? Mikä on ajatonta?
~ This Year’s Fashion is Last Year’s Flavor, S. Anthony Iannarino ~
Kommentit
Lähetä kommentti
Kuulisin mielelläni, jos sinulla heräsi jotain ajatuksia tähän juttuun liittyen.