Siirry pääsisältöön

Asiakkasstrategia

Tilanne on kaikissa yrityksissä tällainen: 10% asiakkaistasi, (tai asiakastyypeistä) luovat 90% tuloistasi. MUTTA tämä toinen jäljelle jäävä 90% asiakkaistasi aiheuttaa 100% päänsäryistäsi.

Ratkaisu?
  1. Keskitä 90% ajastasi tähän parempaan 10%:n asiakkaista.
  2. Luo systeemi ja palvelumalli, joilla loppu 90% hoidetaan.
  3. Vaatimus on, että TARKENNAT asiakasryhmääsi.

Jos ymmärrät tämän seuraavan osuuden, olet tienannut itsellesi rahaa pelkästään lukemalla tätä blogia.
  • Avain suurempiin tuottoihin on harvoin siinä, että hankit ENEMMÄN asiakkaita.
  • Avain suurempiin tuottoihin on siinä, että hankit ARVOKKAAMPIA asiakkaita.
  • Sinun tehtäväsi on tunnistaa asiakkaiden joukosta  PARHAAT ASIAKKAASI. 

Joukossa on aina pienempi määrä näitä ideaaliasiakkaita verrattuna kaikkiin asiakkaisiin. YKSI PARAS ASIAKAS voi olla 100 kertaa tavallisen asiakkaan arvoinen.

~ Best Buyer Strategy, Darren Hardy ~

Content republished with permission from Darren Hardy, Publisher of SUCCESS magazine. For more great insights, tips and strategies on success and achievement go to http://DarrenHardy.SUCCESS.com More about Darren Hardy can be found at: http://DarrenHardy.SUCCESS.com/About  

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Vältä epätoivoa asiakashankinnassa ja hinnoittelussa

Hyväntuulista keskiviikkoa! Olen viimeaikoina tehnyt paljon töitä hinnoittelun ja arvon kasvattamisen parissa. Näiden kahden idean ajatellaan usein olevan päällekkäisiä, mutta useimmiten ne eivät ole. Liian usein myyjät, myyntiorganisaatiot ja yrittäjät luovat arvoa ilman, että he pyytäisivät edes osaa tästä luodusta arvosta takaisinpäin. Katsotaanpa kahta syytä sille, miksi tämä on näin ja miten tätä voitaisiin muuttaa.