Siirry pääsisältöön

Mikä sinun tarinasi on?


Angry Birds?  Hats, really!
Wow! Tiedäthän sen, kun teen niitä erikielisiä juttuja? Joten menin katsomaan "biografiaa", eli elämänkertaa walesin-kielellä. Tämä sana on "bywgraffiad." Ja nyt pelaan Skramblea kavereiden ja Jacqin kanssa ja mietin, että, wau! Tämä sana antaa tässä pelissä 22 giganttipistettä. Lapanen taisi lähteä kädestä.

Halusin puhua kanssasi elämänkerrasta, nimittäin sinun elämänkerrastasi. Ja samaan aikaan haluaisin puhua isommista jutuista ympärilläsi.

Ota kahvikuppisi tai teesi. Tänään juon itse jotain Samovar Organic...jotain, tai jotain muuta uutta Pu-ehr-teetä, joka maistuu todella hyvältä lokakuussa. (Tämä ei ole mainos: se oikea mainos on tämän viestin lopussa, ja sekin on vain tarjous.)


NIMENI ON CHRIS JA OLEN BUSINESS DESIGNER 

Oletko käväissyt Chrisin sivustolla [chrisbrogan.com] muutamaan päivään? (Älä kokeile kännykkälläsi. Odota kotiin ja koneellesi asti). Päivitin sivuston sellaiseksi, että sinne mahtuu hieman isompia tarinoita, joita nykyään kerron: uskon nimittäin, että ihmisbisnes rakentuu nykyään erilaisten tarinoiden ympärille, ja meillä on vain muutama oikeasti merkityksellinen elementti, jotka auttavat ihmisiä kehittymään omissa hommissaan. Entä sitten se miten puhun tästä?

Sanon ja puhun tulevaisuudessa "Työskentele paremmin, kerro isompia tarinoita, ole rohkea," -juttuja. Tämä kuulostaa ihan arkihommilta, eikö vain? Se on tarkoituksenikin. Se mitä haluan sinulle kertoa on: jos opit kertomaan isompia tarinoita saat tuloksena itsellesi isompia mahdollisuuksia.

MITÄ ISOMPAAN TARINAAN KUULUU?

Tässä on päivän ensimmäinen vihje: parhaimmat isoista tarinoista kerrotaan pienillä sanoilla. Jopa kuusivuotiaat ihmiset ymmärtävät sen mitä kerrot, vaikka he tulkitsevatkin asioita omalla tavallaan. Aika pelottavaa, vai mitä? Mutta siinä on juuri tämän homman hienous.

Isompi tarinankerronta menee paljon yli tuottojen ja katteiden, ja korostetusti ohitse ikioman minäkuvasi ja näkemyksesi. Kun puhun ihmisille rohkeudesta, he päätyvät miettimään, "Jes! VOIN onnistua". Tämä on arvokkaampaa, kuin mikään muu mitä voisin kahdessakymmenessä vuodessa tehdä.

Kun kerron sinulle isomman tarinan, sen ei tarvitse kertoa sinusta, mutta sen TÄYTYY kertoa yhteisöstäsi, jota sinulla on etuoikeus palvella. Sillä jollet ajattele ensin yhteisöäsi, sillä ei ole juurikaan väliä mistä puhut, koska tällöin se on vain tarina sinusta itsestäsi. Ja vaikka onkin tärkeätä, että "kaikki saavat palkintonsa" se ei kuitenkaan tarkoita mitään verrattuna siihen mitä voit saavuttaa jos ajattelet isompaa mittakaavaa, kuin vain "asiakkaita, kohteita, kontakteja ja kilpailijoitasi."

Tämä on yksi pointtini, ja minun täytyy ruveta aikalailla nörtiksi selittääkseni sen sinulle. Muistatko sen yhden kohdan Matrixin lopussa, jossa luodit eivät enää osuneet Neoon? Kun löydät itsellesi isomman tarinan, jota kerrot, ei kilpailulla ja kirveillä ole enää merkitystä. Olet niitä isompi. Tietysti joku sanoo jotain ilkeätä aina silloin tällöin ja se jää kaivelemaan. Mutta samalla kun ravistat sen pois mielestäsi ja jatkat missiotasi, ja omaa tarinaasi, jatkat visiosi toteutusta siitä missä olitkaan juuri samalla hetkellä.

KAIKKEIN ISOIMMISTA ISOIMMAT TARINAT KERTOVAT "MEISTÄ"

Kun teet asiat oikein, et koskaan kerro saavutuksistasi ja palkinnoistasi. Sen sijaan ylistät yhteisöäsi, jota sinulla on etuoikeus ja ilo palvella. Kun hoidat hommasi kunnolla, isommat tarinat ovat niitä, joissa asiakkaasi on sankari ja sinä pääset eroon peloistasi, jotka liittyvät siihen kun ihmiset sujauttavat logojaan ja nimiään mukaan varmistaakseen, että kukaan ei epäilisi, että sinulla oli jotain tekemistä sen kanssa.

JA NYT SE SALAISUUS, JOTA EN OLE KOSKAAN KERTONUT SINULLE

Huomaatko, että tässä ajattelumallissa on pienoisesti sijaa myös uskolle. Jos sitoudut kasvattamaan liiketoimintaasi suhteiden kautta (ja tämä on siis kaiken jakamani tiedon ytimessä, joten jollet ole kiinnostunut tästä laita selaimesi kiinni ja homma on sillä hyvä) sinun on myös uskottava hieman. Ei mitään isoa tässä. Vain vähän, riittävästi. Sinun on sydämmessäsi uskottava, että sinä teet omista asiakkaistasi sankareita riittävän monta kertaa, jonka jälkeen sinulla on arvokas yhteisö, ja vaikka he eivät käyttäisikään rahojaan juuri sinuun, yhteisösi silti levittää tietoa siitä kuka olet ja mitä teet.

Ja tässä oli oma salaisuuteeni paljastettuna: valtava osuus omasta liiketoimintamallistani perustuu luottamukseeni sinuun. Tiesitkö? SINUUN, erityisesti sinuun. Koska sinä olet juuri sellainen ihminen, joka juuri tällä hetkellä tuntee, että olet lukenut juuri tämän keskustelun, jota sinä ja minä käymme, että sinä olet sellainen ihminen, jota tarvitsen tähän yhteisööni.

En halua aina, että sinä ostat jotain. Haluan sinun olevan täällä, koska sinusta tuntuu, että sinun pitää olla täällä. Haluan sinut osaksi yhteisöäni, koska sinun ympärilläsi on sellaisia ihmisiä, jotka eivät näe tätä niinkuin sinä näet tämän. Haluan puhua sinun kanssasi jos sinä olet sellainen ihminen, joka uskoo, että yrityksen pitäisi kohdella ihmisiä ihmisinä, että sinusta tuntuu siltä, että voit tehdä tulosta myös olemalla inhimmillinen muistamalla ihmisten nimiä. Tällaisia hyviä tyyppejä kaipaan tänne.

Haluan jakaa näitä kirjoituksiani sinulle ja sinun kaltaisille ihmisille, jotka toisinaan klikkaavat "jaa" lähettääkseen näitä juttuja eteenpäin. Ei, tämä ei ole se juttu, jonka voisit twiitata eteenpäin. Tarkoituksella. Tämä on henkilökohtaista.

Kerro kavereillesi, että he voivat tilata tämän blogin päivitykset itsekin, ja anna heidän itsensä päättää tykkäävätkö he tästä vai eivät. Järkevää?

KERRO ISOMPI TARINA

Miltä sinun ympäriltä kerrottu isompi tarina näyttäisi? Pelottaako sinua hieman edes tämän ajatteleminen? Tunnetko itsesi eksyneeksi? Mietitkö, "Se mitä juuri nyt teen on osa isompaa tarinaa, mutta ajattelen juuri pelkästään tuota isompaa tarinaa." Toisinaan nämä voivat olla tunnusmerkkejäkin. Eikö niin? Oletko siellä missä sinun pitäisi olla juuri tällä hetkellä?

Lue tämän viestin alkuosa uudestaan ja yritä luonnostella oma isompi tarinasi sen jutun ympärille, jota olet juuri nyt tekemässä. Tarina voi olla ihan lyhytkin. Se voi olla mitä vain. Kokeile.

Jos sinulla on jotain jaettavaa? Klikkaa kommentoi.

Viesti tulee minulle eikä jollekin määrittelemättömälle tiimille. On oikeasti JOTENKIN kummaa miten useat viestini alkavat "Moi Chris, ja kaikki muut." Vinkki: Robilla ja Ronilla on omat postilaatikkonsa. Minä olen tässä. Itse. Okay? Okay. Aloita.

Tai odota vielä hetki.

OSTA OSTA, MYYMI MYY

Jos olet yksi niistä ihmisistä, joista tuntuu siltä, että et ole juuri siellä ja niissä hommissa, joissa sinun pitäisi olla, tunnet olevasi hieman jumissa, tai jos sinulla on hankaluuksia elää juuri sellaista elämää, jota haluaisit oikeasti elää ja tehdä sellaisia hommia, joissa tuntisit olevasi osa isompaa tarinaa, silloin S. Anthony Iannarino ja minä kutsumme sinut webjam-sessioomme nimeltään Finding The Superpower of Flight (nauhoitimme tämän syyskuussa, joten aikaero ei ole ongelma).

Keskustelemme luvasta, rohkeudesta, ja polusta, joka johtaa sinut onnistumaan. Tämä ei ole pelkästään lämmintä ilmaa ja hengenkohotusta, eikä ilmaista (97$ edestä elämyksiä). Mutta se mitä meillä on varattuna sinulle on kyllä huomattavasti arvokkaampaa, kuin tämä hinta.

Tämä ei ole pelkkä tapahtumatallenne, vaan siihen kuuluu erillinen äänitallenne, työkirja ja paljon muuta, joita voit käyttää myöhemmin kannusteenasi. Työkirjan avulla hallitset omaa saavuttamisen prosessiasi, joka siis ihan oikeasti auttaa sinua omien tavoitteidesi saavuttamisessa.

Jos tavoitteidesi ja unelmiesi saavuttaminen ja itsesi asettaminen sellaiseen mielentilaan, että voit tehdä asioita, jotka haastavat sinua, kiinnostavat sinua, silloin sinä kuulut webjamimme kohderyhmään. Klikkaa TÄSTÄ LINKISTÄ lukeaksesi lisäinfoa.

Ja jos olet hirvimetsällä juuri nyt, tai et vain tykkää tämänkaltaisista jutuista? Ei ongelmia. Unohda koko juttu.

Tulevaisuudessa ajatuksenani on tarjota sinulle paljon muutakin. Tämä on vain yksi juttu monista. Kaikesta huolimatta, olisi kiva nähdä sinut osallistumassa. Minä itsekin tarvitsen kaiken mahdollisen avun, ja se vaatii myös sitä, että sinä vapautat oman sisäisen supersankarisi.

Hyvillä mielin, onnea ja menestystä sinulle,

--Chris...

Human Business Works 110 Marginal Way #744 Portland, Maine 04101 United States (978) 378-0705

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

LinkedIn-tuplaprofiilin poistaminen

Miten yhdistän kaksi LinkedIn-profiilia yhdeksi profiiliksi? Miten poistan vanhan LinkedIn-profiilini? Onko sinulla jostain syystä kaksi LinkedIn-profiilia? Ole huoleti. Näin on varmaan käynyt joko salasanan unohtamisen tai jonkun muun syyn johdosta. Ongelma on ärsyttävä. Mutta ei hätää. Tässä on yksinkertainen ohje, jolla hoidat ongelmasi historiaan. Poista LinkedIn -tuplaprofiilisi.

Poista paha kontakti

11.1. ja jälleen uusi LinkedIn-lauantai :). Erään session tiimellyksessä myyjäkollegani jäi miettimään mitä LinkedIn:ssä voi tehdä, jos huomaa tahattomasti lisänneensä sellaisen kontaktin, jota ei oikeasti olisi pitänyt lisätä. Osaisitko sinä neuvoa? Kirjoitin tästä aiheesta jo aiemminkin , mutta johtuen LinkedIn-palvelun päivityksistä nämä ohjeet eivät ole enää kurantteja. Tässä uusi pikaohje.

Kohenna mediapeittoa

By Chris Brogan Voisit olla oman alueesi reportteri, siinä teollisuudessa, jota suurimman osan ajastasi palvelet. Sen sijaan, että olet markkinoijana ja omistajana-joka-teeskentelee-markkinoijaa -roolissasi, voisit vallan mainiosti tehdä töitä laajemman medianäkyvyyden eteen. Ihan vain ajatuksena. Tässä Ohjeita Mediapeiton Parantamiselle Jos kysyisin Joe Sorge lta ketä ovat tunnetuimpia nimiä Milwaukeen ravintolaskenessä hän osaisi varmasti kertoa sen minulle. Jos kysyisin häneltä toimialaan vaikuttavista uusista jutuista, hän osaisi kertoa myös tästä aiheesta.